Nieuw actief belevingsconcept voor De Reuselhoeve
De traditionele buitensport ondernemingen staan onder druk. Wie de markt in de gaten houdt, ziet een snelle ontwikkeling plaatsvinden, waarbij professionele recreatieve partijen de aanbieders worden van de nieuwe generatie buitensport- en teambuildingsprogramma’s.
Family Entertainment Center
Er is een toename van recreatiebedrijven waarin meerdere attracties worden samengevoegd tot één totale beleving, een zogenaamd Family Entertainment Center (FEC). De Reuselhoeve heeft deze ontwikkeling onderkend en bouwt samen met Skywalker aan geïntegreerd aanbod met totaalbeleving voor de hele familie.
Guus Mulders, eigenaar van de Reuselhoeve vertelt: “De consument, maar zeker ook de zakelijke markt heeft het aanbod van de traditionele buitensportondernemer wel gezien. Daar komt nog bij dat in veel gevallen de basisvoorwaarden zoals goede horeca niet in orde zijn.” Mulders voegt hieraan toe: “Het nieuwe aanbod van de Reuselhoeve bestaat uit een speelbos, een uitkijktoren van 15 meter hoog, een klauterbos voor kinderen, een uniek klimpark en uitgebreide horeca.”
Active Gaming
Een belangrijk speerpunt van het nieuwe concept van de Reuselhoeve is om de digitale generatie uit te dagen met een combinatie van games, actief buitenspelen en sporten. Skywalker is deze uitdaging aangegaan en levert interactieve speel-, klim,- en klauterconcepten. Deze producten sluiten aan bij de belevingswereld van jongeren en stimuleert hen om buiten actief bezig te zijn. "Technologie en gaming maken onlosmakelijk onderdeel uit van onze samenleving", zegt Ewout van Voorst, directeur van Skywalker. "Het is dus in feite heel logisch dat we dit nu integreren in onze adventure concepten. De Reuselhoeve opent nu het allereerste interactieve klimpark en ik heb geen twijfel dat er binnenkort meer zullen volgen."
Klimpark wordt hoogtespel
In de nieuwe ontwerpen van Skywalker kan ongestructureerd geklauterd worden. Het klimpark biedt hierdoor veel vrijheid. Guus Mulders vertelt hierover: “Niet alleen wilden we diverse doelgroepen bedienen, maar ook was het belangrijk het klimpark anders te kunnen gebruiken. Hierbij doel ik op de mogelijkheid van het aanbieden van leuke spellen op hoogte, maar ook teamopdrachten in en om het klimpark. Het door Skywalker ontwikkelde concept met vrij in te delen routes paste hier goed bij en samen hebben we de speltoepassing verder uitgewerkt.”
Bij het thema van dit artikel betrokken organisaties
Meer artikelen met dit thema
35 jaar Speelplan: kinderen van jongs af aan naar buiten krijgen
12 sep om 14:42 uurSpeelplan bestaat 35 jaar. We spraken directeur Walid Rahman en keken terug en…
Hoe AI de veiligheid van kinderen in speeltuinen kan bevorderen
7 mei om 08:59 uurKinderen kunnen veilig spelen in speeltuinen dankzij goed onderhouden speelobjecten. Om te kijken na hoeveel…
Het voortgezet onderwijs: de vergeten doelgroep
1 mei om 14:53 uurLeerlingen gaan na de overgang van primair naar voortgezet onderwijs maar liefst 80 procent minder naar buiten…
Hoe krijg je kinderen tijdens de schooldag aan het bewegen?
9 apr om 09:09 uurHoewel er tijdens een schooldag voldoende mogelijkheden zijn om kinderen te laten bewegen, is het voor scholen…
Natuur voor elkaar organiseert online informatiebijeenkomst groene schoolpleinen
13 mrt om 08:55 uurBasisscholen die bezig zijn met het vergroenen van hun schoolplein, of die dit juist al gedaan hebben maar nog…
Onvoldoende steun Tweede Kamer aan IVN
30 jan om 16:05 uurArnhem investeert 500 miljoen euro in schoolgebouwen: 'meer dan een plek om les te krijgen'
10 jan om 15:09 uurArnhem gaat de komende zestien jaar 500 miljoen euro investeren in schoolgebouwen. Dat staat in het Integraal…
Hoe je een echt goed groen schoolplein maakt
13 dec 2023Je wil een groen schoolplein maken. Maar waar begin je? De Groene Schoolpleinen Evaluatie Tool (GSET) helpt je…
Reactie toevoegen